Az AXE előző kampánya sokkal extravagánsabbra sikerült, ahol ugyebár a csajt a kívánt - akármilyen megalázó - pozícióba vezette az illat. A mostani reklámtéma egy stílusra épült rá: az érzésre, amit leginkább a Bom chicka wah wah fejt ki. Nem újdonság, hogy a kampányt megzenésítik, ígyis plussz hirdetési felületet biztosítva a márkának, illetve ezáltal könnyebben eljut a fiatalokhoz, mint célközönséghez.
Az első fura videó
The Bom chicka wah wah's "videóklipje" magáért beszél:
http://www.videoplayer.hu/videos/play/71600
Mégis, néhány észrevétel: Azért lehet én ragadtam egy másik bolygón, vagy élek zacskóban, de nem nevetséges, hogy a kexi csajok egy lány orrában másznak/vonaglanak el az agyáig? Szerintem a belső orr és agy díszlet már ciki - ilyen szinten. Vagy ennyire hódít a retro?! Egy másik dolog: az Axe mindigis a női kiszolgáltatottságot ábrázolta, az ellenállhatatlan férfiállattal szemben. Akkor ebben a spotban miért pasikon gyalogol fel a !lóra! a lány?... Lehet, hogy tényleg zacsiban élek..
A francia változatban a lányok idiotizmusára helyezik a hangsúlyt.. legalábbis amit a delikensből kivált a termék, erre enged következtetni...
A tanárnéni fétist azért ez a kampány sem hagyja ki. Azért bevállalhatnák a Zongoratanárnő-féle izgalmatosságos francia virtust... :D Talán azt mondanám rá, hogy eredeti. Talán.
És hogy néz ki a bom chicka wah wah élőben? Az egyénre egyik legerősebben ható reklámfajta, amikor Veled történik meg a hatás. "Örömömre" szolgált találkozni ezzel a videóval, mert erről szól a reklámozás maga. A megszólítás ereje.
Sikeresség
Manapság nemcsak az eladási és egyéb gazdasági mutatókból látszik a reklámtéma sikere, hanem új tendencia a "rajongói" remake-ek felbukkanása. Ilyen például:
www.youtube.com/watch
és nálam a nyertes.
Egy család rémálma - Szeretjük, amikor egy stílusreklámból vírusmarketinges oldalágak csapnak ki: azaz a célközönség ráakad és nem tud leakadni - amíg el nem készíti saját bomchikawahwah reklámját. Majd ezeket felrakják a neverending videósiteokra és linkelgetik ide-oda, ezzel tulajdonképpen szépen életbentartva a kampányt. Maguk is reklámoznak, ami a bomchikawahwah kitalálóinak egy centjébe sem kerül, sőt.
Klipek
A kampány felfutásával most kerültek előtérbe a bom chicka wah wah tekintélyátulásos reklámjai. Azaz: "cool" előadók adják nevüket, stílusukat és zenéjüket a márkának.
Dj. Smiths vs. Markanera ft. Dundika (?!)
Nemá, hogy Dundi tud "énekelni". Vagyis, ha nyögésnek minősítjük azta bizonyos jelmondatot, akkor nyilván övé a terep. A klip szerintem ritka béna, de a koncepció a lényeg. Szóval az okkééé, hogy a kedves celeb a klipben fogna mondjuk egy ipod suflét, de hogy az egész szám a márkának jöjjön létre és mint klipet játsszák... Egyre ügyesebben szabadulnak a reklámidő kereteiből. Hiszen az az ász, aki minél többet teszi képernyőre a terméket.
Majka
Akkor már inkább ő, az Ó.Zs.D.i hero. Szerintem még viszonylag hiteles tudott maradni Mo-n manapság, ezért ez a ficsúr mindenképpen jó választás volt az Axe-osoktól. Mondjuk az tuttifrutti, hogy vele könnyebben eladható bármi, mint pl. Dundimacával. Ha bármit is számít a videós site nézettsége és kommentjei: a Majkás cuccot 121ezren látták, míg a Dundisat 63ezren, az előbbit 176an favorizálták, az utóbbit pedig 64en. Na és a kommentek szövegei alapján is Majkapapa a nyerő ebben a párbajban.
AXE kampány - Bom chicka wah wah
2007.08.06. 19:39 | Ink | Szólj hozzá!
Címkék: vírus axe tekintélyátutalás
A bejegyzés trackback címe:
https://inkk.blog.hu/api/trackback/id/tr86133797
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek