Inkk

Im the Ink on your paper

What I like the most

free music

Utolsó kommentek

  • ivett: juj, jukkababaaa. érezd jól magad, várunk haza! (2008.05.11. 20:46) Az első nap után
  • egyZsuzsi: Én Tomi ajánlására láttam a végét a koncertnek... de nem nyűgözött le. (2008.02.16. 10:12) Some french desert au Emilie Simon
  • Ink: Én is megnézném élőben. Főleg a vízhangok tetszenek, tök muzikális emberekkel zenél együtt. (2008.01.20. 21:14) Some french desert au Emilie Simon
  • kisszántó: ez a simon lany egy aszottul beteg zenesz. marmint a szigetes musorat egyszer valahonnan sikerult ... (2008.01.20. 21:03) Some french desert au Emilie Simon
  • kisszántó: youtube eleterzes :) allat video diy azota letezik miota net. tulajdonkeppen a net is diy. ahogy ... (2008.01.18. 08:33) D.I.Y. vagy sem?
  • Utolsó 20

Címkék

anglia (4) arc (1) árukapcsolás (1) átalakulás (1) axe (1) bbs (1) buli (2) casting (1) civil (1) diy (2) efott (2) egyetem (6) essay (1) exchange (4) fesztivál (2) firenze (1) fotó (2) francia (2) horror (1) humor (4) ipod (1) klip (5) konferencia (1) külügyi (3) mozi (1) myspace (1) olasz (8) orientacio (2) orientáció (1) popkult (2) reklám (13) rendezvény (3) show (1) tehetségkutató (2) tekintélyátutalás (1) tv (1) utazás (9) video (9) videó (2) vírus (4) youtube (8) zene (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • ivett: juj, jukkababaaa. érezd jól magad, várunk haza! (2008.05.11. 20:46) Az első nap után
  • egyZsuzsi: Én Tomi ajánlására láttam a végét a koncertnek... de nem nyűgözött le. (2008.02.16. 10:12) Some french desert au Emilie Simon
  • kisszántó: youtube eleterzes :) allat video diy azota letezik miota net. tulajdonkeppen a net is diy. ahogy ... (2008.01.18. 08:33) D.I.Y. vagy sem?
  • Ink: :D igen, a helyesírásos változatról hallottam, és tényleg vicces.. addig míg nem hallottam nem pró... (2007.08.27. 19:24) Egy napig ne vegyé' semmit!
  • kisszántó: jo reklam, megint sor, mindig sor :). a villamcsapas meg egyszeruen szukseges mar :) koszi (2007.08.27. 16:39) Disperso

Linkblog

 

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Szülfel doga

2008.01.25. 21:51 | Ink | Szólj hozzá!

Csak itt, csak most, közzéteszem a Társadalomtudományi ismeretek 2/b szemináriumra készített dolgozatomat. Persze marhára nem felel meg sztem egyetemi szintnek, de sebaj.
Még nem kaptam rá jegyet, ahogy a Freudosra se, úgy hogy osztályozzatok!!!
Tovább mögött a lényeg:

A Született feleségek sorozat a nők, feleségek, asszonyok szerepét boncolgatja a sorozat hazájában és Magyarországon. A következő dolgozatban foglalkozom összehasonlításokkal, kutatási eredményekkel, nézettségi adatokkal itthon és külföldön, illetve ezekhez ideológiai megközelítéseket fűzve (az egydim. ember) próbálok egy lehetséges vizsgálati irányt felvázolni. A Született Feleségek sorozat itthoni sikere egyfajta mutató, hogy hogyan fogadja a magyar feleségek igen széles rétege az amerikai módit: a valós és hamis vágyakkal teli társadalmat. Az "elítélendő" ebben a szituációban és - nem utolsósorban - tálalásban mégis elfogadott és rajongott? Vagy az sem teljesen egyértelmű, hogy mi elítélhető és mi nem? Szó lesz a csomagolásról, hiszen szinte mindent el lehet adni megfelelő külsővel: a formai jellemzőkről, milyen sorozat is a Született Feleségek? Milyen műfaji jellemzőket használtak ki a mondanivaló  - ha van - közvetítésére?

    A Született Feleségek ötlete 2003 októberében született meg Marc Cherry író és anyja közötti beszélgetéséből. Vitájukat Andrea Yates esete indította meg: 2001. június 20-án a nő fürdőkádba folytotta 5 gyermekét. Már az eset előtt is pszichiátriai kezelést alatt állt az amerikai feleség, büntetését is kezelőintézetekben kell letöltenie. Tettével végig tisztában volt, a kihallgatáson rögtön mindent bevallott.


    A sorozatot 2005-ben több mint 130 külföldi piacra adták el: eljutott Ausztráliába, Dél-Afrikába, Angliába, Németországba, majd átvette Írország, Ázsia több területére eljutott, mint például India, Pakisztán és Sri Lanka. 
Bár a sorozat gyökerei az archaikus feleségtípusokból építkezik, és igyekszik minden szempontnak (főleg az Amerikára jellemző erős keresztény-vonal miatt) és lehetséges műfaji keretnek megfelelni, azért mégis előfordulnak szembehelyezkedő nézőpontok egyes kultúrákban. Például az egyik feleség orvoshoz megy és a vizsgálat előtt elkéri a doktor diplomáját. "Szeretnék megbizonyosodni afelől, hogy nem valami fülöp-szigeteki iskolában szerezte a tudását" - indokolja kívánságát. Ez a mondat hihetetlen botrányt kavart a Fülöp-szigeteken, még maga az államelnök is rosszallását fejezte ki a rasszista megjegyzés miatt.


    A görög istenkultusz egyik főszereplője, Héra. Ő egyben feleségek és a születés védelmezője. Híressé vált férje, Zeusz szeretőinek és fattyainak üldözéséről is. Szörnyű féltékenysége megannyi gonosz tettre sarkallta. Az ő temperamentuma található meg a született feleségekben is: az intrikákban, a titkos kis magánnyomozásokban, a bosszúkban. A bosszú témája folyamatosan átszövi a feleségek mindennapjait, szinte ezen vezethető végig az egész cselekmény.
A feleség-mítoszok a szigorú keresztény kultúra létrejöttének szinte szükségszerű következményeként értékelhetők. A kor híres témája Lukrécia. Az antik római történelem legendás nőalakjának jellemzője erényes, feleségi viselkedése. Livius és Ovidius nyomán számos későbbi szerző művében is megtalálható a történet: a nőt az utolsó római király fia - kihasználva a férj távollétét - megerőszakolta. A nő másnap mindent elmesélt hazatérő férjének és apjának, majd váratlanul tőrt rántott elő és végzett magával. Az öngyilkosság képe a sorozatban is visszatér: az első részben a Lila Akác köz egyik takaros felesége szánt szándékkal a fegyver után nyúl: innen indul ki a cselekmény. Mi oka lehetett a kívülről boldognak tűnő nőnek erre a tettre? Zsarolták? Titkolt valamit? A barátnők nyomozásba kezdenek a bonyodalmak pedig borítékolhatóak.


    A II. világháború utáni gazdasági fellendítést elősegítő reklámkampányok erős emblematikus hatással bírtak. Még Európában is sokan emlékeznek a takaros háziasszony, a polgári, aktatáskás férj képére, akik mosolyojánál csak az újonnan vásárolt mosógépük csillogása lehet fényesebb. Ebben a miliőben a feleség betölti a takarítőnó, az illedelmes vendéglátó, a szakács, a szerető háttérfeleség és az állandó gyereknevelő szerepet. Ezeket az emblematikus plakátok annyira részét képezték az életnek, hogy később a képzőművészet is beemelte az alkotások közé: Andy Warhol popart stílusban újra elterjesztette a világon. A sorozat főcímében például szerepel az egyik ilyen Andy Warhol kép.
    Ugyanerre az amerikai "álomkép" minőségből indul ki az Amerikai szépség c. filmdráma. Sam Mendes rendező bemutat egy látszólag rendes családot: irodában dolgozó apa; ingatlanügynök, ambíciózus anya és egy tinédzser lány. Ahogy halad a történet megismerjük a szereplők belső énjét, azt amit mindenképpen el akarnak takarni. Egyedül a végig narrátori szerepet is betöltő apa képes fordítani életén: nem érdekli, mit gondolnak róla, nem akar áltatni senkit, legkevésbé önmagát. A történet nagyon mélyen árnyalttá válik a mellékszereplők által (önértékelésében vesztes homoszexuális szomszéd, annak díler fia, a lány iskolai barátnője, aki többnek akar látszani, mint aki). Ugyanez a külső-belső értékek eltérésén alapul a sorozat szereplőinek élete is.
    A filmtörténetben találunk egy könnyedebb feldolgozását ennek a szituációnak: ez a Stepfordi feleségek, melyet nemrégiben felújítottak, hiszen újra aktuális témává vált. Ebben az alkotásban egy olyan kisvárost mutatnak be, ahol a minden férfinak szerető, gondos és gyönyörű; egyszóval álomfelesége van. Az odaérkező főszereplő páros női tagja először megpróbál beilleszkedni, de aztán rájön, hogy ez nem lehet igaz. Kutatni kezd és rájön az igazságra: csak robotok lehetnek, hiszen az életben nem lehetnek ennyire tökéletes feleségek.
    De nem csak a fiatal amerikai kultúrában találunk ilyen történeteket: a mai magyar filmiparban is születnek olyan filmadaptációk, amelyek a női szerep sokrétűségét, az új szingliszellemet elemzi. Ilyenre példa a szép nézőszámot elért Állítsátok meg Terézanyut, melynek eredeti formája, azaz Rácz Zsuzsa azonos című alkotása is nagy sikernek örvendett.  

Szex és New York
    A hat évadot megélt amerikai sorozat több szempontból is a Született Feleségek ún. előzményeként, prológusaként értékelhető. Az epizódok négy nagyvárosi szinglit mutatnak be, akik már nem csak próbálnak, hanem érvényesülnek is a férfiak világában, helyt állnak pr-osként, munkamániás ügyvédként és köszönik, nem kérnek a férfiak lenéző stílusából. Több maszkulin attitűdöt észrevétlenül átvesznek (mint a partnerek gyors váltogatása, a házimunka kerülése, a racionalitás előnyben részesítése) de eközben minduntalan saját szerepük relevanciáját kérdőjelezik meg. Ez annak a problémának a leképeződése, amelybe a XXI. századi nő botlott: miért kényszerítik ki belőle a férfit, mennyiben válhat azzá és legfőképpen nem veszíti-e el önmagát a két szerep között egyensúlyozva? A hatodik évad végére mindegyik szereplő révbe ér, családot alapít. Itt veszi fel a fonalat a Született Feleségek és tovább boncolgatja - már a külvárosba költözött - befutott nők problémáit.

    Magyarországon, saját, nemzeti gyártású sorozatként a Szomszédok hozható példaként, amely aránylag nagy sikereket ért el kis hazánkban az 1990-es években. Szinte mindenki nézte, ahogy az ugyanúgy napi kapcsolatban lévő családok (az amerikai produkciónál egy utcában laknak, a magyar szappanoperában egy háztömbben) beleavatkoznak egymás életébe és kibeszélik frusztrációikat. Mégis érezhető a két kultúra különbsége: a tárgyias világ és a kapcsolatokra összpontosító világ ellentéte. Bár a Szomszédok is hordoz némi legvidámabb barakk jelleget, ami szintén egy kettősséget takar, így emlékeztethet az "amerikai álom" kettőségére.


    Edie az egyetlen szingli, igazi karrierista nő. Ő egy jólmenő ingatlanügynök, aki drága, státuszszimbólumnak számító autóval jár és nem riad vissza az intrikáktól. Kihasználja női adottságait is, sőt néha pont ezekre helyezi a hangsúlyt. 
    Bree Van De Kamp, a prűd, hipokrata és képmutató, az amerikaiak őt tarták a tipikus kisvárosi feleségnek. Ő a tökéletes anya, viszonya a fiával (például mikor megtudja, hogy fia homoszexuális elhívja a papot vacsorázni, vagy amikor fiát kiteszi az országúton, mert nem bírja tovább elviselni annak magatartását) meglehetősen változó és Bree rideg nevelése stílusából nehéz elhinni, hogy szerető anya. Ezen a feleségen mutatkozik meg legjobban a műboldoság: úgy csinál, mintha minden rendben lenne. Viszont ha úgy vesszük, a nőknek már ősidők óta el kell játszani, hogy minden rendben: hiszen magassarkú cipőket hordanak és sminkelnek; mialatt fáj a lábuk az egyre kényelmetlenebb divatot követő cipőkben és néha túl fáradtak a sminkeléshez.
    Lynette Scavo az, akinek a legneveletlenebb gyerekei vannak, konfliktus alakul ki anyai rátermettségével és karrierista szellemével kapcsolatban is, hiszen magas beosztásban dolgozik, sok munkája van. Emellett gyerekei igénylik a törődést, ezt éreztetik is anyjukkal. A sorozat alatt többször próbálja összeegyeztetni anyai teendőit, a háziasszonyt, munkáját és ráadásul férjének is meg akar felelni mint szerető, néha oka van a féltékenységre is. Régen a férfiaknak elég volt annyi, hogy a nő nevelje a gyerekeket. Ma már nem elég.
    Miért? Egyrészt mert folyamatos inger éri a férfiakat: mindenhol szexis nők, lenge öltözetben: újságokon, metrós reklámokon, manapság az iskolákban is (nincs már egyenruha). Régen nem voltak ilyen szexis és szexista reklámok, műsorok. Egyszerűen a közerkölcs, a vallásosság megakadályozta és benntartotta a szellemet a palackban. Másrészt hozzászoktak a független szingi/karrierista nőképhez és (főleg) büszkeségből elvárják, hogy "na, akkor dolgozz csak, ha annyira szeretnél!"

   
Gyereknevelés és gondjai USAban és Magyarországon

    Gyakran hallani a gyermekek egyre növeknő agresszivitásáról, az elkallódó gyermekek számának megugrásáról és a problémás fiatalkorúakról. Ezek gyökereit a szülői mintában és nevelésben találhatjuk. Európában a férjek 5%-a vesz részt a gyereknevelésben, az USA-ban ez 6%. Még mindig túl kicsi az arány, ahhoz képest, hogy mennyivel több családban van két pénzkereső. Ha mindketten dolgoznak, és az apák sem segítenek többet, akkor ki vigyáz a gyerekekre? A szociális beállítottságú kormányok elvétve próbálnak reagálni a trendekre: ilyen a Népesedési Kormánybizottság válasza a születések számának csökkenésére. Megkönnyítendő a nők visszatérését a munkába: támogatják a távmunkák, részidős foglalkoztatások kialakítását és a hosszított bölcsödei és óvodai nyitvatartást.

    Gabriel, az ex-modell. A sorozat "eye-candy"-je (eye-candy = a szem édessége). Ravasz és számító, viszont képes megenyhülni és tulajdonképpen szereti férjét, bár néha úgy tűnik inkább annak pénzébe és presztizsébe szeretett bele. Főbb konfliktusa a gyerekvállalás körül forog, fiatalságának elvesztését látja benne. Ő az a sorozatban, aki a megcsalás ősi műfaját igazi lelkesedéssel űzi: a (klisés) kertészfiú személyében találja meg a megfelelő prédát.
    Ehhez kapcsolódik a házasság és válás problematikája. Sok elemző ezen probléma gyökerét a beszélgetések mennyiségében látja: eltörpül ahhoz képest, amely egy egészséges kapcsolatot jellemez. Ráadásul eközben túl sok mindenre akarunk egyszerre figyelni. Ebédelünk párunkkal, közben mobilon beszélünk és eszünk is.
    Összefoglalva John Joeliff, amerikai családterapeuta gondolatait: ha többet beszélgetnénk és tényleges kapcsolatot létesítenénk párunkkal, lelassítanánk, hogy figyeljünk rá és valódi problémáira, akkor könnyebben megoldhatóak lennének a válóokok.


    Susan Mayer: az elvált nő, aki egyedül neveli lányát. A szoros anya-lánya kapcsolat eközben a barátnői kapcsolattípus jellemzőit is hordozza: Susan lányával beszéli meg pasiügyeit, a segítségét kéri szerelmi csalódás esetén és néha cinkostársának fogadja ügyefogyott magánnyomozásai alkalmával. Az örökgyermek archetípusa ő, hiszen sokszor inkább tulajdonítunk felelősségteljes döntéseket és cselekvéseket a lányának, mint neki.




Műfaji jellemzők

    A sorozat egyik irányadó elődje, az Amerikai Szépség című film sikerének egyik kulcsa a szatírikus szinezetű valóságábrázolás. Ugyanezt az erős fegyvert használja a hatás elérése a Született Feleségek írója is. Az amerikai társadalom kettős mivoltáról maró gúnnyal inverz képet fest, hogy aztán a karakterek teljes motivációs spektrumának bemutatásával visszafókuszáljon a valóságra - amit eddig is szemlélt.

    A sorozatban fellelhetünk szappanoperai karaktervonásokat, úgy mint kicsinyesség, rosszhiszeműség, féltékenység, hazugságok, házasságtörés, állandó intrikák és pletykálkodás. De mégsem érezzük dél-amerikai szappanoperának, mivel mindezekhez művészi kivitelezés párosul.

    A szappanoperák alapköve: a pletykálkodás. A média különleges intimitásteremtő hatalmára hívja fel a figyelmet egy régi történet: "1942-ben a rádiózás aranykorában egy kivégzés előtt álló amerikai nő utolsó kívánsága az volt, hogy megtudja, mi fog történni kedvenc szappanoperájának hőseivel az elkövetkező szezonban. Ahogyan a családtagoktól elbúcsúznak az elítéltek és akkor nyugodnak meg, ha biztonságban tudják őket haláluk után is, úgy akart tudni a börtön magányában családtaggá vált szappanopera-figurák jövőjéről az elítélt (Rosen 1986). ... a börtön vezetése teljesítette a kérést."   Császi Lajos szerint ez a példa éppen arra világít rá, hogy a média különböző műfajai ugyanolyan rítusokon alapuló közösségi - informáló, befogadó, szórakoztató - szerepet töltenek be a szappanoperákon és tabloidokon keresztül, mint a szóbeli kultúrában a pletykák a híreszteléseken keresztül.

    További műfajelemek: a thiller, krimi és titokzatosság, amelyek manapság leginkább előfordulnak a sorozatokban. Megfigyelhető a 2001-es terrortámadások után a helyszínelő típusú sorozatok megsokszorozódása. Ezekben mindig vannak hullák, horror, és nyomozásra váró bűntény. Ezek mellett pedig ott van a realitás ténye, mely folyton meghökkentésre készteti a nézőt.

    A Született Feleségek alapvetően drámai elemek hordoz, hiszen olyan problémákat próbál feldolgozni, amelyek nagyon mélyen, ősi közegünkben: a családban merülnek fel. Ezekre a drámai részekre viszont az átlagnéző önszántából nem vágyik, muszáj feloldani időnként a farce (komédia) és a vígjáték eszközeivel.

    Sajátos társadalomkritika: miért? Szinte mindenkit kompromittál: az amerikaiak magukra reflektálnak ezzel a sorozattal. "Mindenkinek van valamilyen szennyese" Ezzel utalnak a kettős életmódra, amely jellemzi a kapitalista társadalmat. A folyamatosan botrányokat termelő médiára: hiszen a sorozatban bárkiről kiderülhet bármi: gyilkosság, eltitkolt gyermek, hulla a gyönyörű medence alatt.
    Mennyire reprezentatív ez a sorozat? Például az első évadban csak fehér, felsőközéposztálybeli rétegből kerülnek ki a karakterek. Egyedül Gabriel származásában fedezhető fel latinamerikai vonulat. Csak a második évadban költözik a Lila Akác közbe fekete család.



Magyarországon van társadalomkritikai sorozat?

    A két legsikeresebb kereskedelmi csatorna saját gyártású szappanoperája nevezhető olyan sorozatnak, amely feldolgoz bizonyos emberi problémákat, mint pl. a börtön utáni szocializáció, a kábítószerhasználat, a halott donorként való felajánlása vagy a szülés utáni depresszió. Ezen sorozatok megítélése mégis kettős hazánkban: egyrészt a nézettségi adatok demonstrálják, h a nézőknek szüksége van ilyen témájú és célú napi sorozatra. Viszont a közéletben lebecsült műfaj a szappanoperáké: a magaskultúrával szemben a tömegkultúra termékének tartják és ezzel együtt minden ilyen irányú asszociációt társítanak hozzá. Hiányolják a művészi kivitelezést, amely szavatolná a színvonalas szórakoztatást. De ezek a sorozatok célja, a minél több potenciális fogyasztó meghódítása, így a - minden társadalomban alacsony réteget kitevő - értelmiségi réteget  figyelmen kívül hagyva koncentrál a széles, általános tömegnézők rétegére, és igyekszik minél kevesebbet költeni a megvalósításra.
A született feleségek sikere e kettőség feloldásában rejlik: hiszen ötvözi a szappanopera jellemzőket a színvonalas kivitelezéssel és a komédia elemeivel.



A sorozat sikerei és botrányai, a nézettség

    Nézettség: (http://sorozatjunkie.hu/) Az USAban futó 4. évad nyitóepizódja: 19 millió (5millióval kevesebb, mint az 1 évvel azelőtti teljesítmény volt, de így is vezetett) nézőt produkált. Azóta folyton második, ami nem rossz: 12 milliós nézettséget hozott. 30 másodpercnyi reklám az amerikai vetítésű Született Feleségek közben 270000 dollárba kerül, ezzel még benne van az első 6-ban.

    Magyarországon:
3. évad közepe: 912ezer néző, a 18-49es korosztályból 459 ezer. (Ezzel veri a másik csatorna azonos időben adott Grace Klinika nevű kórházas sorozatát.)
             

Született feleségek nézettségi adatok Teljes lakosság (ezer fő) 18-49 éves korosztály (ezer fő)
10.02. 21:00 900 479
10.02. 22:00 859 489
10.09. 801  
10.16. 825 400
10.30. 912 459
11.06. 724 354


           
Amiért sikeressé akarják tenni a sorozatot:

    Célcsoporttá vált a feleségek rétege. Nem elég tiszta a konyhád? Nem főzöl elég gyorsan finomat? Nem vigyázol egy személyben a családod egészségére? Túl fáradt vagy - a munka miatt - és nem töltessz elég időt a családoddal? Ha ezek igazak, rossz feleség és anya vagy! Ezekkel az alapvető trükkökkel dolgozik a reklám.
Két hirdetési szlogen, amely a Született Feleségek szüneteiben vetítenek gyakran:
"Színlelni már tudod, tanuld meg titkolni is!"
"Légy önző! Tied a távirányító!"


    Jelenleg kedden sugározzák a sorozatot. Az első két évadot főműsoridőben (20-21 órás sávban) adták, ezen 5 héttel ezelőtt változtatott a műsorszerkesztés és a Nagy Fogyás című reality műsor került  főműsoridőbe, a Születettek pedig utána, kb. 22 órától. A sorozatfigyelők szerint a csatorna - komoly mérlegelés után - tudta, hogy csak főműsoridőben adható el a saját gyártású reality reklámideje, a sorozatrajongók pedig így is követni fogják a Lila Akác köz epizódjait.
Az epizód x perces, a Tv2 három reklámszünettel megszakítva adja le. Vannak  kiemelt termékek és azok reklámjai, amelyek közvetlenül a sorozat előtt vagy után láthatóak és szövegeik a Feleségek stílusához igazított. Ezek asszociatív, társításra törekvő reklámok, erre példák a fent említett Mars Delight szlogenjei.


Újabb trendek

    S sikeres sorozat - ha továbbra is eladható akar maradni - figyeli a hirdetői trendeket és olyan célcsoportok mintáit építi bele a szereplőgárdába, amelyek így új megbízásokat eredményeznek. Az - itthon még nem vetített - negyedik évadban például egy meleg pár költözik a Lila Akác közbe. Ennek hátterében a társadalmi morál változása is állhat, de az is, hogy manapság érdemes melegeknek reklámozni.(http://addict.blog.hu/2007/11/14/erdemes_melegeknek_reklamozni) "Hogy miért? Gondoljunk csak bele. A melegek többsége vagy egyedül él, vagy olyan párkapcsolatban, ahol a háztartásban két kereső van, viszont egy gyerekre sem kell költeni. Ennek következtében sokkal magasabb az átlagkeresetük, több szabadidejük van, aktívabbak, többet mozdulnak ki otthonról, többet szórakoznak és utaznak mint egy hétköznapi család."


Felhasznált források:

http://sorozatjunkie.hu/
http://addict.blog.hu/2007/11/14/erdemes_melegeknek_reklamozni
Császi Lajos: A média rítusai

A bejegyzés trackback címe:

https://inkk.blog.hu/api/trackback/id/tr61311763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása