(forrás:NYTimes)
Kb. 2 éve regeltem a MySpace-re, azóta se sokat lógtam rajta. Igazából semmit.
Nem régen viszont írtam egy lányról, akinek öngyilkossága miatt perlik a MySpace-t. Hiába, ahogyan a szakítósblogból is kiderül, manapság életünket hihetetlenül átszövik a web2es alkalmazások. Mindenki msn-en, wiw-en vagy épp myspace-en tevékenykedik, életünk színtere áthelyeződik a virtuális placcokra.
A NewYork Times tegnap leadott cikkében például a MySpace fejlődéséről van szó: Mr. DeWolfe (az egyik alapítótag és vezérigazgató) elmondta, hogy az elmúlt évben 15 lokális verziót hoztak létre. Beszámol még arról, hogy azon felül, hogy terjeszkedik, fejlődik is: például bemutat új zenészeket, vagy befogadja a kezdő filmkészítőket. A MySpace tényleg a hirdetők mekkája: becslések szerint havi 110 millió aktív felhasználója van. Richard Greenfield (a Pali Research médiaelemzője) szerint a MySpace egy fantasztikusan visszatérülő befektetés: bár két évvel ezelőtt (Rupert Murdoch-nak - News Corporation) 580 millió dollárért adták el, 2008-ban 800 millió dollárt fog hozni a hirdetésekből.
"Rupert egy fontos lépést tett" mondta Eric E. Schmidt, a Google vezérigazgatója, amiért 2006 augusztusában aláírt a MySpace szüleivel, a Fox Interactive Media-val egy 900 millió dolláros reklámalkut. "Tudhatja, hogy ez a legjobb befektetés, amit valaha csinált."
Viszont ugye itt van a Facebook, ami egyértelműen kezd teret hodítani a MySpace elől: mind technológiában, mind a felhasználók gyors begyűjtésében. A NYTimes szerint a letisztultabb interfésszel és a magasabb demográfiai profillal a Facebook jobb húzás a reklámozóknak is.
Mint az Megan Meier esetéből is kiderül, a MySpace hírneve kezd bemocskolódni. A gyakran "szexuálisan túlfűtött" MySpace-oldalak, amelyek miatt többször is elmarasztalóan nyilatkoztak róla, csak rontják az oldal hírnevét, ezáltal a hirdetői szemmel mért értékét is.
"Az eredeti üzenet vonzhatja azokat a hirdetőket, akik félnek kirakni reklámüzeneteiket egy mocskos profiloldalra; viszont nem biztos, hogy a felhasználók - akik a MySpace-t a legnézetteb internetes oldallá tették Amerikában - tényleg TV sorozatokat akarnak majd nézni és ugyanazon az oldalon még meg is vitatnák őket barátaikkal."
Ezeket az átalakításokat fogja végrehajtani DeWolfe, aki eddig nem tevékenykedett a médiában. 2 cége van, amelyek az adattárolásban és az internet marketingben jeleskednek, de már egyetemista korában közösségi site-ot tervezett, az ötletre persze 5-öst kapott... ;)
Mr Kasper (Havas) elemezte a MySpace megjelenését, és kifejtette, hogy a túl sok hirdetési egység szinte káoszt alkot a főoldalon. Ez sem a hirdetők, sem a felhasználók miatt nem előnyös.
Probléma van még a spamekkel, szexuálisan szuggesztív anyagokkal és a felesleges (fake) bejelölésekkel is. Mr DeWolfe megoldása a következő: testreszabás és biztonság. A userek átalakíthatják profiljukat úgy, hogy barátaikat alhalmazokba rendezik. Így például a munkatársak csak a munkatárs munkatársait látják; az osztálytársak csak az osztálytárs osztálytársait. (ááh...)
És a biztonság? A gyerekekre vadászó piszkospajtások ellen a MySpace a 49 tagállammal összhangban lévő megszorításokat vezet be.
Utolsó kommentek